گاهی اوقات نیاز داریم تا فایلی را روی سایت خود قرار داده تا کاربران سایتمان بتوانند آن فایل را دانلود نمایند. برای این منظور اولین کاری که می بایست انجام دهیم این است که فولدری در سایت خود ایجاد کنیم تا مسئول ذخیره سازی کلیه فایل هایی باشد که قرار است دانلود شوند. برای این منظور همانند تصویر زیر در دایرکتوری اصلی سایت خود یک فولدر تحت عنوان resources به معنی "منابع" ایجاد می کنیم:

ایجاد فولدر دانلود برای پروژه خود در اچ تی ام ال

حال یک فایل زیپ داخل این فولدر قرار می دهیم سپس اقدام به ویرایش کد خود می نماییم (نام فایل زیپی که در این آموزش در نظر گرفته ایم file.zip می باشد):

<!DOCTYPE html>
<html>
  
   <head>
       <title>Netshahr</title>
   </head>
  
   <body>
   <a href="resources/file.zip"><p>Link to download</p></a>
   </body>
</html>

همانطور که در کد فوق می بیینم داخل تگ body یک تگ p قرار داده ایم که حاوی متن Link to download می باشد. سپس با استفاده از تگ a این پاراگراف را به یک لینک تبدیل کرده ایم. همانطور که در مقدار در نظر گرفته شده برای Attribute یی تحت عنوان href مشاهده می شود، ابتدا آدرس فولدر resources را نوشته سپس نام فایل زیپ را می نویسیم. اکنون پس از ذخیره کردن فایل خود، مرورگر را به روز رسانی می کنیم:

دانلود کردن فایل زیپ از داخل html

همانطور که در تصویر فوق می بینیم پس از کلیک کردن روی لینک موجود در سایت، پنجره ای نمایان خواهد شد که این امکان را به ما می دهد تا فایل مد نظر را دانلود کنیم.

منبع: مشاهده