سلام

من امروز از سیستم عامل لینوکس وارد دنیای مجازی شدم

خیلی مدت بود که اسم لینوکس رو شنیده بودم و دوست داشتم اونو امتحان کنم.

یک بار هم حدود دو سال پیش یا قبل تر نصبش کردم اما بخاطر نابلدی زدم کل حافظه کامپیوتر رو فرمت کردم.

از اون به بعد دیگه سراغش نرفتم.

ولی چند وقتیه با یکی از دوستان خوبم به نام علی که واقعا برا خودش مهندسیه (البته اگر چه از نظر سنی از من کوچکتره اما خیلی بهتر کار بلده) افتادیم تو کار توزیع های لینوکس و ایشون به من روش نصب لینوکس رو یاد داد. از مینت گرفته تا اوبونتو- لوبونتو- کوبونتو - زورین امتحان کردیم تا الان که رسیدم به آرچ (archlinux) و واقعا دنیای متفاوت لینوکس لذت بخشه. مخصوصا از شر کرک و کیجن راحت میشی. همه چی داره از edit فیلم تا آفیس و ...

به نظرم برا تازه کارها مینت عالیه.

ولی اوبونتو و زیر مجموعه هاش رو شدیدا محکوم میکنم چون خیلی اشکالات داره. بعدش اگه کمی قویتر شدید میتونید یواش یواش بیایید تو arch.

البته این نظر بنده است. و قابل انتقاد است. من این حرفو میزنم چون امتحانشون کردم.